Novel visual bermaksud pembaca boleh melihat kesan visual interaktif dan animasi serta mendengar musik latar dan kesan bunyi semasa membaca novel. Selain itu, pembaca akan turut merasai pengalaman membantu watak utama menyelesaikan masalah yang dihadapi. Pembaca juga seperti pemain digital yang lain, iaitu boleh memperoleh skor permainan, mungkin tewas dan berjuang semula untuk memenangi permainan.
Fokus utama Novel Visual untuk mempelajari sesuatu yang baharu secara santai. Visual interaktif, animasi, muzik latar dan kesan bunyi khas yang diterapkan di dalam Novel Visual dapat membantu untuk menarik minat pembaca.
Nisa Homestay
Geoplay Enterprise No. Pendaftaran: 201903362750 (003063334-A)
geoplay.my Privacy Policy © 2022
Konsep e-sukan pendidikan mempunyai lapan kriteria e-sukan iaitu definisi e-sukan, pertandingan kompetitif, kemahiran, pemain, lawan, jenis permainan dalam talian, penonton permainan dan organisasi. Namun pada masa yang sama berusaha untuk mengelakkan isu-isi berkaitan e-sukan komersial iaitu pengaruh unsur keganasan, watak seksi, ketagihan bermain, kurang mementingkan kemahiran kognitif serta melanggar nilai agama dan budaya masyarakat.
Secara mudahnya konsep e-sukan pendidikan merupakan permainan digital yang mempunyai objektif pembelajaran yang khusus dan pertandingan permainan dilakukan secara kompetitif kerana mempunyai skor global.
Konsep e-sukan pendidikan mempunyai lapan kriteria e-sukan iaitu definisi e-sukan, pertandingan kompetitif, kemahiran, pemain, lawan, jenis permainan dalam talian, penonton permainan dan organisasi. Namun pada masa yang sama berusaha untuk mengelakkan isu-isi berkaitan e-sukan komersial iaitu pengaruh unsur keganasan, watak seksi, ketagihan bermain, kurang mementingkan kemahiran kognitif serta melanggar nilai agama dan budaya masyarakat.
Secara mudahnya konsep e-sukan pendidikan merupakan permainan digital yang mempunyai objektif pembelajaran yang khusus dan pertandingan permainan dilakukan secara kompetitif kerana mempunyai skor global.