Loader

KRITERIA PENJURIAN INOVASI PDPC DIDIK HIBUR

 

1. Idea dan Inovasi Autentik

Berasal daripada idea asli dan benar daripada pereka.

 

2. Mekanik Gamifikasi

Mempunyai mekanik gamifikasi yang boleh mendorong pemain untuk mencapai objektif melalui cabaran sistem permainan yang seimbang.

 

3. Nilai Bermain Semula

Pemain cenderung untuk bermain semula untuk mencapai objektif permainan / pembelajaran.

 

4. Faktor Keseronokan

Pemain seronok bermain dan tidak bosan.

 

5. Kebolehlaksanaan Inovasi

Objektif permainan / pembelajaran bersesuaian dengan kumpulan pemain yang disasarkan.

 

6. Penyebarluasan dan Ubiquitous

Mudah dikongsikan dengan pelbagai pihak serta boleh dimainkan di mana sahaja pada masa yang sama.

 

7. Kemudahan Penggunaan

Pemain mudah memahami mekanik permainan seperti mempunyai tutorial dan maklum balas.

 

8. Paparan Muka Estetik

Mempunyai paparan muka yang estetik serta dapat mempengaruhi deria pengguna.

 

9. Kesan Positif Inovasi

Kesan positif inovasi yang dihasilkan terhadap pelajar, guru dan ibu bapa. Boleh juga kesan positif terhadap kos, masa belajar dan pelbagai perkara yang berkaitan.

 

10. Potensi Inovasi

Potensi inovasi untuk dikembangkan sebagai pembelajaran masa hadapan, dikomersialkan, dibukukan sebagai panduan atau pelbagai perkara yang berkaitan.

Nisa Homestay

Geoplay Enterprise  No. Pendaftaran: 201903362750 (003063334-A)

geoplay.my Privacy Policy © 2022

KRITERIA PENJURIAN INOVASI PDPC DIDIK HIBUR

 

1. Idea dan Inovasi Autentik

Berasal daripada idea asli dan benar daripada pereka.

 

2. Mekanik Gamifikasi

Mempunyai mekanik gamifikasi yang boleh mendorong pemain untuk mencapai objektif melalui cabaran sistem permainan yang seimbang.

 

3. Nilai Bermain Semula

Pemain cenderung untuk bermain semula untuk mencapai objektif permainan / pembelajaran.

 

4. Faktor Keseronokan

Pemain seronok bermain dan tidak bosan.

 

5. Kebolehlaksanaan Inovasi

Objektif permainan / pembelajaran bersesuaian dengan kumpulan pemain yang disasarkan.

 

6. Penyebarluasan dan Ubiquitous

Mudah dikongsikan dengan pelbagai pihak serta boleh dimainkan di mana sahaja pada masa yang sama.

 

7. Kemudahan Penggunaan

Pemain mudah memahami mekanik permainan seperti mempunyai tutorial dan maklum balas.

 

8. Paparan Muka Estetik

Mempunyai paparan muka yang estetik serta dapat mempengaruhi deria pengguna.

 

9. Kesan Positif Inovasi

Kesan positif inovasi yang dihasilkan terhadap pelajar, guru dan ibu bapa. Boleh juga kesan positif terhadap kos, masa belajar dan pelbagai perkara yang berkaitan.

 

10. Potensi Inovasi

Potensi inovasi untuk dikembangkan sebagai pembelajaran masa hadapan, dikomersialkan, dibukukan sebagai panduan atau pelbagai perkara yang berkaitan.