KRITERIA PENJURIAN INOVASI PDPC DIDIK HIBUR
1. Idea dan Inovasi Autentik
Berasal daripada idea asli dan benar daripada pereka.
2. Mekanik Gamifikasi
Mempunyai mekanik gamifikasi yang boleh mendorong pemain untuk mencapai objektif melalui cabaran sistem permainan yang seimbang.
3. Nilai Bermain Semula
Pemain cenderung untuk bermain semula untuk mencapai objektif permainan / pembelajaran.
4. Faktor Keseronokan
Pemain seronok bermain dan tidak bosan.
5. Kebolehlaksanaan Inovasi
Objektif permainan / pembelajaran bersesuaian dengan kumpulan pemain yang disasarkan.
6. Penyebarluasan dan Ubiquitous
Mudah dikongsikan dengan pelbagai pihak serta boleh dimainkan di mana sahaja pada masa yang sama.
7. Kemudahan Penggunaan
Pemain mudah memahami mekanik permainan seperti mempunyai tutorial dan maklum balas.
8. Paparan Muka Estetik
Mempunyai paparan muka yang estetik serta dapat mempengaruhi deria pengguna.
9. Kesan Positif Inovasi
Kesan positif inovasi yang dihasilkan terhadap pelajar, guru dan ibu bapa. Boleh juga kesan positif terhadap kos, masa belajar dan pelbagai perkara yang berkaitan.
10. Potensi Inovasi
Potensi inovasi untuk dikembangkan sebagai pembelajaran masa hadapan, dikomersialkan, dibukukan sebagai panduan atau pelbagai perkara yang berkaitan.
Nisa Homestay
Geoplay Enterprise No. Pendaftaran: 201903362750 (003063334-A)
geoplay.my Privacy Policy © 2022
KRITERIA PENJURIAN INOVASI PDPC DIDIK HIBUR
1. Idea dan Inovasi Autentik
Berasal daripada idea asli dan benar daripada pereka.
2. Mekanik Gamifikasi
Mempunyai mekanik gamifikasi yang boleh mendorong pemain untuk mencapai objektif melalui cabaran sistem permainan yang seimbang.
3. Nilai Bermain Semula
Pemain cenderung untuk bermain semula untuk mencapai objektif permainan / pembelajaran.
4. Faktor Keseronokan
Pemain seronok bermain dan tidak bosan.
5. Kebolehlaksanaan Inovasi
Objektif permainan / pembelajaran bersesuaian dengan kumpulan pemain yang disasarkan.
6. Penyebarluasan dan Ubiquitous
Mudah dikongsikan dengan pelbagai pihak serta boleh dimainkan di mana sahaja pada masa yang sama.
7. Kemudahan Penggunaan
Pemain mudah memahami mekanik permainan seperti mempunyai tutorial dan maklum balas.
8. Paparan Muka Estetik
Mempunyai paparan muka yang estetik serta dapat mempengaruhi deria pengguna.
9. Kesan Positif Inovasi
Kesan positif inovasi yang dihasilkan terhadap pelajar, guru dan ibu bapa. Boleh juga kesan positif terhadap kos, masa belajar dan pelbagai perkara yang berkaitan.
10. Potensi Inovasi
Potensi inovasi untuk dikembangkan sebagai pembelajaran masa hadapan, dikomersialkan, dibukukan sebagai panduan atau pelbagai perkara yang berkaitan.